Leverans - information

Vart levererar ni?
Vi levererar i hela Sverige och våra nordiska grannländer samt till flertalet europeiska länder.

Vi kan leverera till öar men eftersom detta medför en extra kostnad för oss, behöver vi debitera er i efterhand för den extra kostnaden. 

Om du önskar att få din beställning skickad till en adress som saknar vägförbindelse är du alltid välkommen att kontakta vår försäljningsavdelning för närmare information och möjliga lösningar.

Önskar du leverans till ett annat europeiskt land ber vi dig även i detta fall att kontakta vår försäljningsavdelning för närmare information och fraktpriser.

Försäljningsavdelningen – 046 25 02 52, knappval 1


Leveranstider
Vänligen observera att alla angivna leveranstider är ungefärliga. Det innebär att leveransen kan komma tidigare eller ta längre tid än förväntat. Vi kan tyvärr inte garantera specifika leveranstider, eftersom dessa i regel ligger utanför vår kontroll.

För produkter som tillverkas på specialbeställning kan leveranstiden justeras, antingen förkortas eller förlängas.

Vi förbehåller oss rätten att undanta oss från eventuella krav på ersättning från kundens sida vid leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor inom det angivna tidsintervallet, men vi kan inte undvika eventuella förseningar i produktion från leverantörer som vi inte kan påverka.

Vi reserverar oss för längre leveranstider av lagervaror vid perioder då vårt lager har högre belastning. Exempel på detta är vid påsk, midsommar och semestertider.

Om det skulle uppstå någon försening eller avvikelse från den preliminära leveransveckan för din order, kommer vi att göra vårt bästa för att informera dig via e-post eller telefon.


Leveransändringar
Om varorna packas av vår personal på vårt lager eller om varorna har lämnat vårt lager är det inte möjligt att genomföra kostnadsfria ändringar i din beställning. Därför är det av stor vikt att du alltid dubbelkollar att informationen i din beställning är korrekt.

Om det av någon anledning krävs ändringar efter detta kommer DHL/Postnord att tillämpa en ombokningsavgift på 295 kr, till exempel för ändring av telefonnummer.

Om varorna ska levereras till en annan adress tillkommer en ombokningsavgift på 295 kr. För att ta bort ID kontroll på en pågående leverans tillkommer en ombokningsavgift på 295kr.


Är min order skickad?
När din order är skickad kommer du att få en föravisering per mejl med en spårningslänk där du kan följa din order.

Om du inte har mottagit en sådan avisering är din order inte skickad.

Ibland händer det att sändningar fastnar eller felsorteras hos speditören, om du upptäcker att din sändning inte har några nya skanningar under en längre tid ber vi dig kontakta oss eller berörd transportör med ditt sändningsnummer.


Mitt paket har tappats bort på vägen, vad händer nu?
Om ditt paket har skickats från oss tar det ca 24h - 3 dagar innan paketets spårning har uppdaterats hos transportören. Om spårningen för ordern inte uppdaterats på 5 arbetsdagar får ni gärna kontakta oss så gör vi en godssökning hos berörd transportör.

Vid en godssökning behöver vi låta transportören söka efter paketet i 5 - 7 arbetsdagar innan vi på Hulténs kan ta vidare åtgärder.

Kontakta gärna vår kundtjänst på 046 - 25 02 52, knappval 2 så hjälper dem dig.


Hur länge ligger mitt paket hos ett ombud?
DHL Ombud/Service Point: Din order ligger hos ombudet i 14 dagar och går i retur på den fjortonde dagen.

Postnord ombud: Din order ligger hos ombudet i 7 dagar och går sedan i retur.

DB Schenker Ombud: Din order ligger hos ombudet i 7 dagar och går sedan i retur. 

DHL Hemleverans: Om DHL inte får tag på dig för inbokning av leverans, eller du inte gör ett leveransval kommer försändelsen att gå i retur till oss när det gått 4 dagar.  Om du som kund väljer att ha din order på DHL:s terminal mer än 4a dagar så tillkommer en lagerhyra. Denna lagerhyra kommer att debiteras till dig efter att leveransen varit.

Vi förbehåller oss rätten att undanta oss från eventuella krav på ersättning från kundens sida vid ombuds byten samt leveransförseningar. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få dina varor inom det angivna tidsintervallet, men vi kan inte undvika eventuella förseningar hos speditören som vi inte kan påverka.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket eller tar emot min hemleverans?

Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning hos ombud och beställningen går i retur till oss debiterar vi en avgift om 250kr per kolli samt en returavgift baserat på din order.

Gäller din order en hemleverans debiterar vi en avgift på 590kr per pall/kolli för ej mottagen leverans samt en returavgift baserat på din order. 

Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.


Erbjuder ni delleverans?
Vi erbjuder möjligheten att dela upp leveransen av din beställning om så önskas. Om det uppstår förseningar och vi kan leverera delar av din order separat, brukar vi föreslå detta. 
Om du av någon annan anledning vill dela upp leveransen, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Notera att detta kan medföra en extra fraktkostnad.


Släpvagnsuthyrning – Låna en gratis släpvagn hos oss
Freetrailer ansvarar för släpvagnsuthyrningen hos Hulténs. Kom förbi och låna en släpvagn! Det är helt gratis om du hämtar den i anslutning till butiken genom Freetrailer-appen. Du kan också förboka en släpvagn för en liten avgift om du vill vara säker på att det finns en tillgänglig den dag du behöver den.

Släpen finns att hyra och lämna tillbaka under våra öppettider, för aktuella öppettider - KLICKA HÄR!

För att boka släpvagn - KLICKA HÄR!